Pozitivní účinky pití kávy II.

Jistě jste už od zavilých nepřátel kávy slyšeli o nepříznivých, ba dokonce škodlivých účincích kávy na lidský organismus. Kdo ví, odkud tato apriorní nenávist vůči v podstatě nevinnému nápoji pochází. Jisté je jedno. Nic není černobílé a tak káva kromě domnělých negativních účinků oplývá hlavně těmi pozitivními. Bude jich jistě nepočítaně, ale my se podíváme na devět základních, resp. další tři.

Předchozí část tohoto článku naleznete zde.

Pozitivní účinky kávyČtvrtou výhodu kávy ocení především ti, kteří více či méně, úspěšně i neúspěšně bojují s nadbytečnými kily. Káva vám pomůže zhubnout. Předtím, než zajásáte, je nutné říci, že pouze dočasně a efekt diety založené na pití kávy není nijak závratný a pouze dočasný. Těmito zázračnými účinky neoplývá obyčejná káva, ale ještě zelená kávová zrna, která se nepraží. Proces pražení totiž většinu účinných látek, které napomáhají rychlejšímu spalování tuků, zničí. Produkty obsahující kofein skutečně potlačují chuť k jídlu, na druhou stranu výsledky spojované s vyloučením vody z těla a spalování kalorií díky zvýšenému pocení pramenící z konzumace kofeinu, nejsou trvalé. Takže, pokud přijde řeč na hubnutí, měla by být káva považována za doplněk stravy a ne samospasný lék. Přesto je dobré brát ji v úvahu a rozhodně ji při dietě nevylučovat z jídelníčku.

Pátou výhodou kávy je, že se jedná o legální povzbuzovač. Zlepší náladu, dodá energii a zvýší výkonnost. Není tajemstvím, že sportovní trenéři kávu podávali svým svěřencům, aby tak vylepšili jejich výkon na závodě. Šálek kávy před startem a rekordy mohly padat. A taky padaly. A kolik šálků si dát, aby byl zajištěn nadprůměrný výkon průměrného dospělého muže? Výzkum britské univerzity v Coventry ukázal, že pouhé dva. To přece za chvilkový pocit štěstí z čerstvě nabyté slávy po sportovním výkonu stojí.

Šestá výhoda je jednoznačně investicí do budoucna. Cukrovka ohrožuje dospělé i děti, ale nejvíce ohroženou skupinou stále zůstávají senioři. Diabetes druhého stupně jistě není tím, po čem touží většina z nás. Tak proč nesnížit pravděpodobnost onemocnění až o 25 procent? Jak? Tři až čtyři šálky kávy denně se o to postarají. Vědci se dosud neshodli na tom, jaká látka v kofeinu obsažená zabraňuje vzniku nemoci. Co není zcela jasné dnes, může být zítra, důležité je, že káva je příjemnou prevencí.