Co generace mileniálů pila dříve a co dnes?

Generace lidí, která vyrůstala mezi roky 1980 a 2000, tedy před přelomem milénia, tak zvaní mileniálové, jsou snad nejvíce zkoumanou skupinou lidí v současnosti. Mileniálové jsou mocnou kupní silou, určují trendy a rychle je také mění. Je až neuvěřitelné, jak mnoho se toho pro ně změnilo například i v oblasti produkce a servírování kávy. 

Ledová kávaKavárenská kultura je zasáhla plnou silou a oni se z garsonek přestěhovali ke stolečkům v kavárnách, odkud zpoza klávesnic svých laptopů chtějí měnit svět. A k tomu popíjet kávu, kterou nikdo před nimi ještě nikdy nepil. Chtějí se cítit výjimeční, navázat vztah s barmanem, být jedinečným hostem, který je spíše přítelem, než zákazníkem. Rádi experimentují a novinky chtějí zkoušet i v kávě. Tradice je pro ně zakázané slovo a vládne jim duch inovace. Co tedy v oblasti prodeje kávy bylo dříve jinak a co mileniálové změnili?

Například klasické kávové šálky vyrobené z porcelánu, keramiky nebo i skla jsou pro mileniály minulostí. Teď je v trendu pít kávu z hrníčků, které lze po jejich vyprázdnění sníst, například ze zmrzlinového kornoutku. A u šálků a jejich zdánlivé neosobnosti ještě zůstaneme. Mileniálové změnili i tohle. Takže, když si nyní objednáte kávu v řetězci, dostanete šálek s vaším jménem. Káva servírovaná mileniálům je bez ohledu na její chuť prostředkem i cílem iluze osobního kontaktu.

A pokud jde o mléko v cappuccinu? Zapomeňte na kravské a plnými doušky vychutnávejte to, které si vymysleli mileniálové – mléko z mandlí, kokosu či sóji je už úplně mimo všechny trendy, takže ochutnejte mléko z dýňových semínek, slunečnic nebo semínek vodního melounu. A nové kávové nápoje? Mileniálové se přeci nebudou zdržovat s obyčejným caffé latté a tak si ho trochu ozvláštnili turmerikem nebo červenou řepou.