Gothic latté a temná láska ke kávě

A u mladých lidí, kteří byli svědkem změny tisíciletí, ještě zůstaneme. Často se v souvislosti s touto ztracenou generací mluví o jejich rozmazlenosti, nenasytnosti a neskromnosti. Mileniálové jsou nároční a vybíraví, chtějí zkoušet nové, nezvyklé a někdy dost podivné věci. Často se říká, že vlastně nevědí, co chtějí. 

Šálek caffé lattéVe třiceti jsou single, o založení rodiny nepřemýšlí, chtějí si užívat, hrát si, bavit se. V oblasti nákupů jsou si svojí síly ale dobře vědomi a tady naopak moc dobře vědí, co se jim líbí a co ne. A líbí se jim neotřelost, originalita za každou cenu a rychlá změna vkusu. Trendy v jejich světě letí rychlostí světa.

Z kávy a kávových nápojů se tak stává produkt fast fashion, tedy rychlé módy, která se mění stejně rychle jako konkrétní sezóna. Posledním výstřelkem těchto dětí v těle dospělých je takzvané Gothic latté, které se svezlo na vlně trendu s aktivním uhlím. Ten mají na svědomí zase mileniálové a jedná se o dodávání této původně lékařské přísady do jídla a nápojů, které tak získají charakteristickou černou barvu.

Gothic latté je vlastně úplně stejné jako jakékoliv jiné caffé latté, jen s tím rozdílem, že místo našlehané bělostné mléčné pěny zdobí hladinu silné kávy pěna temné barvy. Gothic latté své jméno odvozuje od městské subkultury spojené s gothickým rockem a hlavně temnou náladou, morbidními obrazy a černým oblečením, které evokuje upíry. Kdo má tedy temnou duši a žije hlavně v noci, ale potřebuje se i během dne udržet při životě, našel v novém kávovém výstřelku spojence, gothic latté právě pro něj tou správnou volbou.

Chuť kávového nápoje se přidáním černého barviva nijak nemění, ale kombinace černé a silné chutí kávy je zkrátka neodolatelná. Servírování takto připravovaného kávového nápoje by nebylo kompletní bez černého šálku, který celému procesu konzumace dodá pořádně temnou atmosféru.